niedziela, 13 stycznia 2013

Drożdżówkowy mix

Moje życie jest słodkie. Nie tylko dlatego, że mam cudownych rodziców, sam jestem do schrupania, ale również dlatego że moi rodzice kochają kombinować w kuchni. Dla mnie kuchnia to zaczarowane miejsce, gdzie co chwile czaruje się cudne rzeczy. Mimo,  iż spod rąk mamy i taty wychodzą czarodziejskie dania to nie oznacza, że jemy nie zdrowo. Jemy i to bardzo zdrowo. Omijamy szerokim łukiem Fast foody i różne nie zdrowe rzeczy…. Smaku kebaba nie znam, również nie wiem jak smakują Fast foody, jednak wiem jak powinny wyglądać najlepsze drożdżówki na święcie. I dzięki temu, że razem z rodzicami prowadzę tego bloga mogę się z wami podzielić czymś tak pysznym. Mam nadzieje, że każda mamusia w domku zrobi swoim dzieciom takie drożdżóweczki i będą im również smakować jak mnie. :*

Drożdżówki
przepis :
-1/2kg maki
-2łyżki cukru
-50g drożdży
-1szkl mleka
-Cukier waniliowy
-2 jajka
-łyżka masła

Do ciepłego mleka dodać 2 łyżki cukru, pokruszone drożdże oraz kilka łyżek mąki (my daliśmy około 3 łyżek). Wszystko wymieszać i pozostawić w ciepłym miejscu pod przykryciem na około 15min. Masło roztopić.
Do miski wsypać mąkę, dodać cukier waniliowy, jajka oraz zaczyn z drożdży.  Wymieszać, następnie dodać rozpuszczone masło. ciasto wyrobić. Pozostawić ciasto pod przykryciem do wyrośnięcia.
Gdy ciasto wyrośnie rozwałkować je na stolnicy posypanej mąką. Grubość ciasta ma mieć około 2cm. Następnie szklanką wycinamy krążki. Nasze krążki kładziemy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pozostawiamy na 20 min., aby ciasto jeszcze troszkę wyrosło. Po upływie czasu smarujemy ciasto roztrzepanym jajkiem. Na nasze drożdżówki kładziemy co chcemy (może być to budyń, masa serowa, owoce. W naszym wypadu były to jabłka pokrojone w plasterki). Drożdżówki posypujemy kruszonką. Piec w temp 180stpni około 25min.Smacznego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz