poniedziałek, 28 listopada 2016

Czas na zdrowe śniadanie

Śniadanie to jedyny posiłek, które jem regularnie. Bez niego nie ruszam się do prac, ani gdziekolwiek indziej. Kiedyś poszłam bez śniadania, wypiłam chyba bodajże kawę i zrobiło mi się mega słabo. Wiem, że mój i większości z Was organizm potrzebuje śniadania. Wiem, że nie każdy ma czas na wykwintne śniadanie, ja też, ale lubię, aby mój pierwszy posiłek cieszył oko.

 Taki fetysz- lubię jak śniadanie nie tylko dobrze smakowało, ale również ładnie wyglądało na talerzu. Wiadomo im więcej czasu, tym bardziej mój talerz jest kolorowy ;)


Dziś przesyłam Wam 3 pomysły na pyszne i zdrowe śniadania. 
1. Szakszuka- jest to idealna alternatywa na weekendowe śniadanie. Proste w przyrządzeniu, smaczne i bardzo sycące.

Składniki: 
-3 jajka
-oliwa
-pomidory bez skórki
-opcjonalnie passata pomidorowa
-czosnek
-przyprawy: oregano, bazylia, papryka, słodka, sól, pieprsz

Na oliwie podsmażamy czosnek, dodajemy pokrojone pomidory oraz passatę pomidorową . Smażymy na wolnym ogniu około 3 min.  Dodajemy przyprawy, mieszamy. Następnie dodajemy jajka- smażymy pod przykryciem, do ścięcia białka.

2. Omlet biszkoptowy- fit

Składniki:
-2 białka
-1 żółtko
- łyżeczka oleju kokosowego
-dodatki: podsmażone jabłka z cynamonem, banan z  masłem orzechowym

Białka ubijamy na sztywną masę. Dodajemy żółtko. Smażymy na dobrze rozgrzanej patelni. Dodajemy dodatki.

3. Nutella domowa

-banan
-masło orzechowe
-kakao
-cynamon
-opcjonalnie woda niegazowana
-wafle ryżowe

Banana rozgniatamy widelcem, dodajemy łyżkę masła orzechowego. Mieszamy. Dodajemy kakao i cynamon. Gdy nasza nutella jest za gęsta dodajemy wody. Smarujemy Wafle ryżowe 

Smacznego :*

3 komentarze: