środa, 5 grudnia 2012

Dla Mikołaja

Ufff….. już jutro jest ten dzień. Przez cały rok starałem się być grzeczny, dlatego też liczę, że Mikołaj do mnie przyjdzie. Z pomocą taty wyczyściłem buty, postawiłem je w odpowiednim miejscu oraz dodałem coś na zachętę- amerykańskie pączki z dziurką oraz pyszne mleczko. Na pewno Mikołaj skusi się na donutsa i zawita w moim domu. A wy już wyczyściliście buty??? 

 

Donut - amerykańskie pączki
przepis :
- 0,5 kg mąka
-50 gram drożdży
-1 szklanka mleka
-60 gram cukru
-50 gram masła
-4 łyżki wody
-3 żółtka
-szczyta soli

Drożdże zalać ciepłą wodą i dokładnie wymieszać z łyżką cukru, aż do całkowitego rozpuszczenia. Pozostawić w ciepłym miejscu. Następnie wymieszać w misce wszystkie składniki: mąkę, cukier, mleko, masło, żółtka, sól i drożdże, aż powstanie jednolita masa.Przykryć ściereczką i odstawić na 2 godziny. Kiedy ciasto wyrośnie, należy je rozwałkować na grubość ok. 1cm i wycinać za pomocą szklanki pączki – mniejszy otwór wycinamy kieliszkiem. Wycięte krążki znów przykryć i zostawić na kolejne 30 minut. Smażyć na głębokim tłuszczu z dwóch stron.Smacznego

 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz