czwartek, 20 listopada 2014

Nie mogę sie doczekać...

Coraz bliżej święta. Nie wiem jak Wy, ale ja czuję już tę magię. Powiem więcej już nie mogę doczekać się choinki, śniegu i bałwana.
http://minimanlife.blogspot.com/2014/11/nie-moge-sie-doczekac.html
 
Mówi to kobieta, która nie lubi mrozu i zimy. Która zawsze z daleka omijała witryny sklepowe, na których było coś świątecznego.
Nie wiem czy to przez fakt, że mniej mam czasu dla rodziny i tu i teraz chcę nadrobić ten czas. Serio nie wiem. Może się starzeje i nie jestem już taka "cool" i zauważam to co kiedyś nie widziałam.
Dziś przedstawiam wam bardzo fajne ciasteczka, które uszykujemy dla Mikołaja w podzięce za prezenty :) Są to kruche ciasteczka , szybkie w wykonaniu, a jakie smaczne.


Co do ozdób. Zakochałam się ostatnio w ozdobnych słoikach na ciastka lub cukierki. Ten, który widzicie na zdjęciu kupiony za jedyne 20 zł podbił moje serducho. Oczywiście nie mogę zapomnieć o pomponach, które tak pięknie skomponowały się razem z ciasteczkami. Pompony, które już dawno podbiły nasze serca- nie są tylko dekoracją w pokoju Piotrusia. Wykorzystywane są różnych okolicznościach. Takie fajne pompony możecie zakupić u loveandlove. Jak widzicie pompony nie muszą być tylko ozdobą w pokoju naszych szkrabów :)


zakręcone ciasteczka

składniki:
- 2,5 szklanki mąki pszennej
-0,5 łyżeczki soli
-0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
-1 kostka masła
-1 szklanka cukru
-3 łyżki mleka
-1 jajko
- barwnik spożywczy lub kakao


Wszystkie składniki mieszamy razem na jednolitą masę. Gotowe ciasto dzielimy na 2 części i do jednej z nich dodajemy barwnik spożywczy lub kakao. Rozwałkujemy dwa kolory ciast na duże jednakowe prostokąty, następnie obydwie części łączymy ze sobą nakładając dwie części na siebie i zwijamy ciasto. Rulonik chowamy na dwie godziny do lodówki. Po upływie tego czasu kroimy wałeczki na ciasteczka. Pieczemy ok. 15 minut w 180 stopniach .
 
 
 
 
 

6 komentarzy:

  1. wyglądają apetycznie, może i mi się uda zrobić takie cuda :)
    pozdrawiamy Daria i Nadia

    OdpowiedzUsuń
  2. ja już od miesiąca 'czuję święta' też się doczekać nie mogę <3

    OdpowiedzUsuń
  3. mhmhm ale ciasteczka, a słoik świetny

    OdpowiedzUsuń