poniedziałek, 8 maja 2017

Mleko kokosowe - DIY

Cześć kochani. Mam nadzieję, że zaczynacie przyzwyczajać się do mojego zdrowego stylu życia. Mam nadzieję, że również dzięki tym postom was inspiruje, aby zamienić słodycze na fit wypieki. W zdrowym stylu życia - ważne jest jedno podejście. Jeżeli stwierdzisz, że się nie da, że co to za np. beza bez cukru i ogólnie zdrowy tryb życia kojarzy Ci się z katorgą lub z drastyczną dietą to zmień błędne myślenie. Ja też tak myślałam, dlatego często nie udawało mi się zmienić zdrowego trybu życia. Zmień nastawienie, a uwierz wszystko się uda. Uwierz, że nie ograniczam się . Jestem zadowolona, że dzięki namowom męża zmieniłam nastawienie, swoje  życie.
Przestałam pić mleko oraz jeść produkty mleczne. Nie będę Wam się rozwodzić, dlaczego nie piję/ nie jem - po prostu zalecenie trenera i koniec.  Po drugie zauważyłam coś bardzo interesującego dla mojego organizmu. Gdy przestałam jeść jogurty naturalne, przestał bolał mnie żołądek . Jeden plus  jest co nie :D


Alternatywą do mleka zwierzęcego są mleka roślinne. Na początku kupowałam mleko sojowe, ryżowe i oczywiście kokosowe. Jednak od pewnego czasu robię mleko kokosowe sama, które jest proste w przygotowaniu i z jednej paczki wiórków kokosowych wychodzi dwa litry mleka.  Minusem owego mleka jest fakt, że po przygotowaniu można je spożyć w ciągu 3 dni. Jednak nie bójcie się - już testuje czy owe mleko można mrozić. Może nie wiecie, ale kupione kokosowe można mrozić. Może i te własnej roboty będzie ok.


Składniki
- 200 gram wiórek kokosowych (czytajcie skład)
-2 l wody (ja leję na oko)
-garnek


Wodę wlewamy do garnka.Gdy woda zacznie się gotować wsypujemy wiórki, Podgotowujemy jakiś czas, mieszając. Ową miksturę blendujemy. Aby mleko było gotowe na drobnym sitku lub gazie wyciskamy mleko (ten proces jest w celu odłączenia wiórek od mleka). Przelewamy do butelek. Schładzamy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz